Sundhedsplejen

Jeg hedder Birgitte Primdahl og er skolesundhedsplejerske på Flauenskjold Skole og på skoler i Brønderslev.

Skolesundhedsplejens målsætning er at medvirke til at styrke børnenes sundhed og trivsel samt skabe forudsætning for en sund voksen tilværelse.

For at kunne opfylde målsætningen har skolesundhedsplejen en række tilbud:

• Sundhedssamtale, synsprøve, høreprøve og højde/vægtmåling med jævne mellemrum gennem hele skolegangen.
  • Elever med behov tilbydes individuel samtale/undersøgelse i samarbejde med forældrene.
  • Sundhedsundervisning på forskellige klassetrin.
    Sundhedsplejen indgår i det tværfaglige samarbejde omkring børn og unge, og skolesundhedsplejersken har fast plads i det tværfaglige team på skolen.
    Sundhedsplejens serviceniveau kan man se sundhedsplejens hjemmeside, som kan ses på kommunens hjemmeside. Her kan man bl.a. orientere sig i hvilke sundhedstilbud, der gives på de enkelte klassetrin.
    Elever og forældre, der ønsker kontakt er altid velkomne. Jeg kan kontaktes på følgende kontaktoplysninger eller gennem klasselærer eller skoleleder.

Skolesundhedsplejerske Birgitte Primdahl
    Tlf: 24761663